לקחת מתווך נדל”ן או לפרסם את הבית לבד? מה עדיף?

אם החלטתם שהגיע הזמן למכור, לקנות או להשכיר את הבית ועכשיו אתם מתלבטים בשאלה האם לקחת מתווך נדל”ן או לפרסם את הבית לבד
במאמר הבא אנחנו נדאג להציג את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות, על מנת שאתם, בהתאם לרצונות ולצרכים שלכם, תקבלו את ההחלטה הנכונה.

הסיפור שלכם – הסיפור של עם ישראל

על פי הסקר שנערך בגלובס, מדי חודש נמכרות בישראל בממוצע כ – 2,000 דירות.
מדובר ב- 2,000 עסקאות אשר כללו שיווק, חוזים, קונים, מוכרים והרבה שעות עבודה.

חשוב לנו להדגיש, שבדיוק במצב שלכם, נמצאים בזה הרגע, עוד אלפי ישראלים אשר מתלבטים האם נכון להם לפרסם את הבית לבד או דווקא לקחת מתווך.
המטרה בנתון הזה היא להראות לכם, שמדובר בשאלה, ששווה להקדיש לה מחשבה כי לבחירה שלכם תהיה השפעה ישירה על התוצאות.

פרסום עצמאי – האמנם?

רותי וצחי הינם זוג הורים החיים ברמת גן וקיבלו לידם דירת ירושה.
לאחר התלבטות ממושכת הם החליטו כי צחי יקדיש בעצמו 3 ערבים בשבוע על מנת לפרסם את הבית וזאת ע”י בקשה מיוחדת מהממונים עליו בעבודה לצאת שעה לפני הזמן במשך אותו החודש.

צחי החליט ללמוד את נושא הנדל”ן באופן מעמיק ע”י בדיקת מחירים של דירות שנמכרו באזור, וכאלו שעומדות למכירה בימים אלו.
כמו כן, צחי העלה מודעה לפורטל הפרסומי של יד 2 והחליט לחכות לטלפונים מצד קונים פוטנציאליים.

היכן הבעייתיות במקרה זה? ומדוע יש מתווכים אם כל אחד יוכל לעשות כך בעצמו?

1. מרבית הלקוחות רצו להגיע בשעות אחרות ממה שצחי אפשר לעצמו להציג את הנכס – ובכך וויתרו על הביקור בו והמשיכו את החיפושים שלהם.

2. גם בעת הגעת הלקוחות בשעות הרצויות – צחי חסר כל מידע שימושי עבור אותם קונים שמגיעים לבחון את הנכס, את האזור שלו, את רמת החינוך שלו,
את טווחי המחירים בו ובקיצור – את היתרונות החשובים של הנכס שלו שהוא שלעצמו לא חשב עליהם עקב היותו אדם פרטי ולא עוסק במקצוע.

3. צחי במקצועו מתכנת בכיר בחברת הייטק גדולה – הוא איננו איש משא ומתן.

4. האם צחי יכול לקחת כל קונה וקונה לסיור באזור הנכס? להראות להם את גני הילדים?
את גני השעשועים? את בתי הספר, את הגינות וכו’?
או שמא יציג לו את הדירה בזמן ממוצע של כ-3 דק וייפרד ממנו לשלום בתקווה לשמוע ממנו יום לאחר מכן.

5. כמו הדירה של רותי וצחי, גם עוד אלפי דירות מפורסמות בפורטלים השונים מה שיוצר מסת מודעות בשיעור של מאות אלפים – כיצד המודעה של צחי תתבלט במצב שכזה?
הרי צחי איננו ישקיע כסף בפרסום הנכס  של עצמו – כמו מרבית האנשים הפרטיים. אי לכך, ניתן להגיד שהפרסום של צחי לא הגיע אפילו -20% מכלל הלקוחות הפוטנציאליים עבור הנכס שלו.

6. מימון פרסום הנכס הוא משהו שאכן קיים בקרב אנשים פרטיים מסוימים – במקרה זה ארצה לציין כי מימון הנכס הפרטי ע”י הבן אדם הפרטי מעיד על “ייאוש” בקרב המוכר,
מה שמביא אותו לשולחן המו”מ בעמדת נחיתות ניכרת.

אם תשאלו את רותי וצחי למה הם בחרו לפרסם בעצמם, סביר להניח שהתשובה שלהם תתבסס על חיסכון בעמלת התיווך דבר שכיח מאוד במדינת ישראל (בניגוד לארה”ב ומס’ רב של מדינות בעולם).

כמו כן, ישנם לקוחות שיפרסמו באופן פרטי בגלל שמעולם לא התנסו בעבודה עם מתווך מקצועי ולכן החשש העיקרי שלהם הוא לעשות דבר שמעולם לא עשו או שמא חוו חוויה לא נעימה בעבר עם מתווך שנוי במחלוקת.
(בעניין זה מומלץ לקרוא את מאמר “בחירת המתווך”)

אם כך, אתם שואלים את עצמכם מהם היתרונות בעבודה עם מתווך מקרקעין מנוסה, גדול ומוביל?

לשם כך, נקח לדוגמא את רונית וגבי, המתגוררים ברמת גן, הורים ל-2 ילדים מקסימים ועובדים במשרות מלאות.
רונית היא מזכירה במשרד עו”ד מוכר בתל אביב וגבי מנהל בית קפה – מסעדה בהרצליה.
גבי ורונית פנו ישירות לסוכנות נדל”ן מובילה ברמת גן על מנת למכור את הנכס שלהם ולהשתדרג לדירה גדולה יותר.

רונית וגבי לא היו מוכנים להשקיע מאמץ פיזי ונפשי במכירת הנכס שלהם ולכן פנו למתווך מקצועי ומנוסה העובד באזור, הבהירו לו את רצונם,
התייעצו איתו לגבי המעבר והתהליכים המצויים בו ובכך יצאו לדרכם מדי יום לעבודה בראש שקט ובידיעה כי שיווק הנכס בידיים טובות
(שיווק הנכס, ולא הנכס עצמו, הרי בסופו של דבר, המתווך הוא המשווק של הנכס, הוא המנהל של תהליך הפרסום והשיווק בניגוד להרבה ישראלים שלפעמים פוחדים שהמתווך לוקח בעלות על הנכס – בציניות כמובן).

אם כך, מה גבי ורונית הרוויחו?

1. גבי ורונית הרוויחו זמן יקר – זמן בעבודתם, זמן עם ילדיהם ובעיקר זמן לעצמם.

2. גבי ורונית אמנם לא חסכו את עמלת התיווך הזעירה ביחס למחיר הנכס – אבל הם חסכו לעצמם המון כאבי ראש, קשיים מנטליים ובעיקר מחלוקות בניהם.

3. גבי ורונית שמו את שיווק הנכס בידיים של מתווך נדל”ן מוביל אשר עבר הסמכה וצבר ידע במרוצת השנים ברמה שהם לא יוכלו להגיע אליה כאנשים פרטיים.

4. המתווך קיבל מס’ פניות רבות עבור הנכס – אך בשונה מהאדם הפרטי,
הוא דאג לסנן ע”י יכולותיו וניסיונו את המועמדים הלא רלוונטים, כאלו שהתקציב שלהם הרבה יותר נמוך ממחיר הנכס ובעצם מטרת הביקור שלהם הנה “להריח את השוק” מה שבא על חשבון זמן המוכרים שמסדרים את הבית, מנקים ומחכים בקוצר רוח לביקורם.

5. המתווך – כמקצועו הינו משווק נדל”ן.
וכחלק מעבודתו היומיומית הוא מתחזק מערך שיווק ממומן עבור הנכסים אותם הוא משווק.
לכן הנכס של גבי ורונית כעת מפורסם בערוצי פרסום גדולים ביותר, על בסיס ממומן מה שמבטיח את חשיפת הנכס להרבה יותר צופים ולקוחות מאשר מודעה חינמית של אדם פרטי.

6. אם לא ידעתם – כפי שבעל פיצוצייה מתעסק מדי יום עם סחורה של פיצוחים, ממתקים ושתייה – המתווך מתעסק כל יום עם נכסים, לקוחות פוטנציאליים ושיווק נכון.
ולכן – קשריו של המתווך ולקוחותיו הרבים הנם דרך יעילה במיוחד לחבר בין המוכרים לקונים פוטנציאליים כל הדרך עד לעסקת המכר.

7. בניגוד לאדם פרטי – המתווך אמנם מציג ללקוח את הנכס בין 10-15 דקות – אך לאחר מכן, כיאה לעבודתו, הוא מציג ללקוח את האזור, מטייל איתו בשכונה וגורם לו להכיר את הסביבה הרבה יותר טוב מאדם פרטי.

לסיכום

את יתרונות העבודה עם המתווך אפשר להמשיך לסעיפים רבים נוספים, ואילו את היתרונות הפרטיים אפשר למנות על כף יד אחת בלבד.

השיווק הפרטי הינו שיווק לא מקצועי, חסר מידע ובעל אחוזי כישלון די גבוהים בעוד שעבודה עם מתווך אחד באופן בלעדי (ולא עבודה עם 8 מתווכים שונים – דבר היוצר תחרות לא בריאה ו”שריפת הנכס” בשוק) מביאה לרוב תוצאות מוכחות, מוצלחות ומפחיתה מכם לבטים רבים, כאבי ראש לא רצויים ומחלוקות פנימיים.

אנחנו כאן בבארי נכסים – המומחים בנדל”ן מתמחים בשיווק נכסים פרטיים ובכך אנו מודעים ללבטים אשר פוקדים את המוכרים מדי פעם.
אנחנו נשמח לעזור לכם בכל עת, לשאלה, ייעוץ ועבודה יחדיו.

לחצו כאן ליצירת קשר עם אחד מיועצי הנדל”ן שלנו

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
וואטסאפ
אימייל

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן